Hot mama-bloggen

En 27-årig trebarnsmammas väg till fitnesskroppen.

Keep your eyes on the goal!

Kategori: Allmänt

Ibland får jag frågan hur jag orkar träna. Hur jag orkar köra så hårt som jag gör trots att jag har tre små barn hemma, och samtidigt hålla allt annat i rullning.
 
Först och främst så älskar jag ju att träna! Det har varit en del av mitt liv i tretton år nu, och jag skulle känna mig väldigt tom om jag inte fick träna! Sen visst, det finns dagar då jag inte vill. Klockan åtta nio på kvällen, när barnen "äntligen somnat", till exempel. Då är det skönare att slänga sig i soffan. 
 
Men det är då jag brukar visualisera det jag vill ha. Jag tvingar fram en bild i huvudet av hur jag tar av mig kläderna på stranden och går ner mot vattnet i min nya bikini. Slank, vältränad och solbränd. Stark och lycklig. Fylld av energi. Det brukar räcka så för att jag ska gå och byta om till träningskläder, och har jag väl börjat träna så är jag snabbt i sjunde himlen :)) visst kan det låta väldigt egocentriskt att se sig själv framför sig varje gång man behöver mentalt pepp, men för mig funkar det! Det har hjälpt mig att "låta bli den där chokladbiten", eller att "träna när jag är trött". 
 
Det är mitt tips till er. Visualisera. Och välj en stark bild, som lyfter er över de där osynliga hinderna som vi alla möter ibland :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: