Hot mama-bloggen

En 27-årig trebarnsmammas väg till fitnesskroppen.

Smoothie days del 4

Kategori: Recept

Så är vi framme vid mitt sista smoothie days-inlägg (for now, för alla som känner mig vet hur mycket jag äääälskar smoothies ;). Och jag avslutar med två riktiga storskrällar, som är sjuuukt goda. Dock kräver de att du har vaniljproteinpulver hemma, vilket kanske kräver lite mer förberedelser från din sida. Men det är så värt det!
 
 
Den smoothien du ser på bilden ovan är en galet smasksensation med ananas och vanilj-feeling. Till den behöver du: 2,5 dl lättmjölk, 60 gram ananas på burk i bitar, en handfull is, en skopa vaniljproteinpulver och 1 msk linfröolja. Mixa ihop allt utom oljan som du rör i efteråt. Smaskens! För ännu mer "pina colada"-känsla, så fick jag tipset att byta ut mjölken mot kokosmjölk. Värt att prova?
 
 
Och så avslutningsvis, denna strawberry dream, innehållandes 2,5 dl lättmjölk, 100 gram frysta eller färska jordgubbar, 2 teskedar linfröolja och en skopa vaniljproteinpulver. Mixa ihop allt utom oljan som du rör i efteråt. Mmmmmmmmmm!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: